środa, 28 marca 2018

"Kobieta w oknie" A.J.Finn

                                                                 
Tytuł : "Kobieta w oknie"
Autor: A.J.Finn
Gatunek : Thriller/Kryminał
Wydawnictwo: WAB
Liczba Stron: 410 

„Na ten thriller czeka cały świat”. Właśnie dzięki przeczytaniu tych słów byłam skłonna sięgnąć po tę książkę. Rekomendacja Stephena Kinga, która znalazła się na końcu książki zrobiła na mnie wielkie wrażenie. King jest dla mnie mistrzem, jeśli chodzi o dobrą i mocną literaturę i nie często mnie zawodzi, dlatego postanowiłam spróbować. Czy mi się podobała ? Zachęcam do dalszej lektury.

Opis:

Anna Fox straciła wszystko: rodzinę, pracę oraz zdrowie. Od miesięcy nie wyszła za próg domu.
Całe dnie spędza w Internecie, przed telewizorem lub szpiegując sąsiadów za pomocą aparatu fotograficznego. Pozbawiona własnego życia coraz bardziej zaczyna przeżywać cudze… Najwięcej uwagi poświęca Rossellom, rodzinie nowej w tej okolicy i tak podobnej do tej, którą jeszcze niedawno sama miała. Jednak pewnej nocy widzi coś, czego nie powinna zobaczyć.

Opinia:

Autor , moim zdaniem bardzo dobrze przedstawił historię, która jest opisana w książce. Każdy nawet najmniejszy szczegół jest bardzo dopracowany. Bohaterzy są dobrze wykreowani. Główna bohaterka jest dobrze pokazana mimo to ,że jest byłą panią psycholog jest też kobietą, która ma problem alkoholowy i nie umie sobie z nim poradzić. Dodatkowo popada w depresję. Już dzięki opisowi z tyłu książki, który został przedstawiony powyżej dowiadujemy się jak może pokrótce potoczyć się akcja. Moim zdaniem opis zdradza trochę za wiele. Jednak dla osób, które opisów nie czytają nie powinno to być żadnym problemem.
Historia opowiedziana przez autorkę jest to życie codziennie Anny Fox. Jednak pewnego dnia w jej okolice przeprowadzają się Rossellowie. Bardzo dobra i miła rodzina. Ale to tylko pierwsze spojrzenie. Bo jednak w głębi duszy ukrywają bardzo wiele. Ze strony na stronę dowiadujemy się coraz więcej o życiu głównej bohaterki, jej chorobie, codzienności i tym jaką przyjemność sprawia jej podglądanie sąsiadów.
Anna traci swoją rodzinę w wypadku samochodowym i nie może do końca się z tym pogodzić. Syn Rossellów jako pierwszy przychodzi do niej w odwiedziny. Fox zaczyna się z nim zaznajamiać. Pewnego dnia spotyka Panią Rossell , obie zaczynają ze sobą spędzać dużo czasu. Zaprzyjaźniają się.

Jednak szpiegowanie Annie wychodzi na rękę. Przez okno zauważa coś ,czego nie powinna. Nie daje jej to spokoju. Zaczyna poszukiwać winowajcy zaistniałej sytuacji. Jednak gdy wszystkie tropy prowadzą do jednego z członków rodziny Rossellów ,Anna już wie kto mógł popełnić tą straszną zbrodnię. Jednak koniec tej historii jest inny i nawet główna bohaterka jest w bardzo ciężkim szoku.

Podsumowanie:

Podsumowując lekturę, była ona czymś niezwykłym. Czytało mi się ją zaskakująco dobrze i ze strony na stronę byłam coraz bardziej wciągana w tą historię. Autor bardzo dobrze wcielił się w postać głównej bohaterki. Pod koniec lektury byłam bardzo zaskoczona. Jest to moja pierwsza w tym roku tak dobra książka. Jestem bardzo wymagająca w stosunku do thrillerów i ten bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Jeśli debiut autora jest tak dobry, to ja z niecierpliwością czekam na jego kolejne książki. 

" Szaleństwo jest wtedy, Fox - przypomniał mi Wasley, parafrazujący Einsteina - kiedy wielokrotnie powtarzasz tę samą czynność, za każdym razem oczekując innego rezultatu."

Moja ocena 9/10 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz